Meteen naar de inhoud
Werken bij wehkamp logo
Meet Liesbeth
Meet the Lead

Meet Liesbeth

"Lacent biedt klanten die online shoppen in de kassa de mogelijkheid aan om later of gespreid te betalen. Lacent is dus een financiële dienstverlener. Een Fintech eigenlijk." Liesbeth Rigter -CEO van Lacent- geeft haar visie op de ontwikkelingen in de sector en hoe wij samen Lacent succesvol maken.

#consumerfinance

Wat doet Lacent?

Wij zijn een zusterbedrijf van Wehkamp en hebben in het verleden uitsluitend voor Wehkamp en haar klanten gewerkt. Sinds dit jaar bieden we onze dienstverlening ook aan andere winkels aan. Wat doen wij dan? Lacent biedt klanten die online shoppen in de kassa de mogelijkheid aan om later of gespreid te betalen. Lacent is dus een financiële dienstverlener. Een Fintech eigenlijk. Want er zijn veel ontwikkelingen in deze sector, sterk gedreven IT en data. Dat maakt deze omgeving voor mij dynamisch en interessant.

Ik ben zelf nog niet zo lang geleden begonnen bij Lacent. En ik ben erg enthousiast over de kansen en de mogelijkheden om dingen anders en beter te doen dan we gewend zijn. Beter voor de klanten.

Ik vind het daarbij belangrijk om met elkaar het gesprek te voeren over wat je nu eigenlijk voor product aanbiedt aan je klanten, wat dit voor klanten betekent en wat je maatschappelijke rol is in de maatschappij. Met name als dit niet een-twee-drie eenduidig te beantwoorden is, is dit gesprek extra belangrijk. En extra interessant.

Wanneer is een organisatie voor jou succesvol?

Nou, dat begint met het feit dat we open en eerlijk met elkaar communiceren en iedereen meetelt.  En dan is het belangrijk dat er een collectieve understanding is van …als iedereen snapt wat we doen voor de klant, wat we willen bereiken en wat onze bijdrage is in de maatschappij. Als we vervolgens goed zijn in onderlinge afstemming en samenwerking, in keuzes maken en prioriteiten stellen, dan ontstaat er een vibe.  Kortom, als we alle energie en denkkracht in de organisatie optimaal gebruiken.

Ik hou van werken met mensen die nieuwsgierig en open minded zijn. Die van aanpakken weten en op een no nonsense manier gewoon proberen de dingen die ze doen, goed te doen. Mijn doel is een lerende organisatie opbouwen waarbij we onszelf continu willen blijven verbeteren, in dienst van de klant.