Meteen naar de inhoud
Werken bij wehkamp logo
Meet Maarten
Meet the Lead

Meet Maarten

“Simpelweg het leveren van de beste service aan onze klanten.” Maarten Tibosch - Chief Operations Officer - over de uitdagingen binnen operations. Hoe wehkamp in de snel groeiende en veranderende wereld van e-commerce de groei faciliteert en tegelijkertijd weet te innoveren.

#operations

Wat is the North Star van Operations?

Simpelweg het leveren van de beste service aan onze klanten. We begrijpen gezinnen in Nederland als lokale speler heel erg goed, beter dan veel van onze internationale e-commerce collega’s dat ooit kunnen doen.

En doordat we lokaal zijn, zijn we ook heel wendbaar. We maken keuzes die relevant zijn voor onze klanten.

Onze klanten kunnen vandaag tot 23.59 uur bestellen en wij zorgen ervoor dat ze hun nieuwe aanwinst morgen in huis hebben. Wij bezorgen op een tijdvak naar keuze en onze klanten kunnen bij elke bestelling ook kiezen voor service ophaalpunten of pakket kluisjes. Als we bij gezinnen thuis komen nemen we ook altijd meteen een eventueel retourpakket mee. En retouren kunnen onze klanten ook meegeven aan onze partner Picnic. De ‘last mile' is heel belangrijk om aan de verwachtingen van onze klanten te voldoen en deze keer op keer te overtreffen. 

Uiteraard vraagt de beste service leveren ook om innovatie. Onze fulfillment centers bijvoorbeeld behoren tot de meest geavanceerde in de wereld. We werken binnen wehkamp in een leading edge logistieke operatie en we blijven de grenzen opschuiven en pionieren. Dit betekent ook dat we niet alleen naar onze eigen schakel in de supply chain kijken, maar ook partnerships zoeken met zowel leveranciers als met last mile delivery partners. Soms beginnen we op kleine schaal, zoals in het geval van de pilots met fietskoeriers en Picnic, om kort daarna dit verder op te schalen.

Wat is jullie journey in het bereiken van deze North Star?

Wehkamp groeit hard en we zijn bezig met het uitbreiden van ons assortiment voor gezinnen. Dit betekent dat we vanuit operations deze groei moeten faciliteren, waarbij je tegelijkertijd werkt aan sustainable, betrouwbare en snelle service naar de klant. Dit spoort ons aan om anders te denken.

Het uitbreiden van ons assortiment vraagt om voldoende opslagcapaciteit, een meer geavanceerde planning, nieuwe vormen van samenwerking met onze leveranciers en zelfs andere organisatiemodellen op een manier die past bij onze klanten en bij ons. Het betekent bijvoorbeeld ook dat als we nieuwe producten opvoeren, we dit snel kunnen doen en werken aan een up-to-date beschikbaarheid voor onze klanten.

Doing it first time right: dat is voor ons en onze klanten essentieel. Als een klant iets bestelt moeten ze ons blindelings kunnen vertrouwen. En als we het de eerste keer meteen goed doen dan zijn we ook nog eens heel efficiënt, zodat we gecontroleerd heel hard kunnen groeien, en winstgevend. Zo zijn we in staat om te blijven investeren in onze groei. Want we willen gezinnen ook in de toekomst een geweldige klantervaring kunnen blijven bieden als bedrijf.

Waar wij in geloven: shop, source and deliver anywhere. De klant heeft de beste service ervaring, wij maken het mogelijk en schaalbaar.

Wat is je persoonlijke North Star? 

Ik wil werken aan de allerbeste operaties en deze verder uitbouwen want ik wil zelf blijven groeien, innoveren, dingen anders en slimmer doen. Een operatie met een service- en productbeschikbaarheid, die door onze klanten ook wordt herkend en erkend als de allerbeste omdat ze graag bij wehkamp terugkomen, is voor mij de belangrijkste waardering dat wat we doen ook klopt. En als ik dat kan doen samen met mensen die dit ook mooi vinden, dan zit ik goed!

Wat is je journey in het bereiken van je persoonlijke North Star?

Je moet hier niet komen om op de winkel te passen, we zijn het écht aan het doen hier. Van idee naar concept, van concept naar test, van test naar implementatie. Dit snelle iteratieve werken en dingen proberen is nodig in de snelle markt van e-commerce. We verzinnen, we veranderen en we bouwen.

We weten niet precies waar de markt naartoe gaat, maar dat is nou precies wat het uitdagend maakt. We willen sneller bewegen dan de markt. We willen onze klant met relevante service verrassen, met opties waar ze soms zelf nog niet aan gedacht hebben. Dat betekent dat wij in veel gevallen de leidende rol nemen in plaats van te volgen. Vaak met partners maar soms ook alleen.

Wij zitten in Zwolle en dat maakt ons als e-commerce speler al uniek. We maken dappere keuzes hier bij wehkamp, en dat doen we in goed overleg en vanuit volledige overtuiging. Je komt hier om je passie te volgen en een waardevolle bijdrage te leveren. De ultieme reward van ownership is meer ownership. Je mag het en kan het hier gewoon doen!