Meteen naar de inhoud
Werken bij wehkamp logo
Meet Piet
Meet the Lead

Meet Piet

"De #1 in de hoofden en harten van gezinnen in Nederland worden.” Dat is de North Star van wehkamp. Piet Coelewij - CEO - over hoe wij elke dag het verschil maken voor onze klanten en voor elkaar. Daarnaast deelt Piet zijn persoonlijke North Star en ervaringen hier bij wehkamp.

Ga naar vacatures

Wat is the North Star van wehkamp?

De #1 in de hoofden en harten van gezinnen in Nederland zijn én blijven. We doen dat door het leven van gezinnen in Nederland elke dag een stukje mooier en makkelijker te maken. Gezinnen weten ons al jaren te vinden, en ze zijn erg tevreden met hun ervaring. Dat geven ze ons terug, en daar krijgen wij dan weer energie van. Om het elke dag nog beter te doen.

Iedereen die de drijvende kracht is achter een gezin moet bij ons terecht kunnen voor de beste klantervaring. Wij begrijpen gezinnen heel goed. We praten met ze en we luisteren. Iedereen is welkom bij wehkamp maar vooral de CEO van een gezin, man of vrouw, heeft bepaalde behoeften en verschillende rollen. Dat begrijpen en waarderen wij bij wehkamp. 

Wij bieden een plek waar onze klanten elke dag terecht kunnen voor meer ruimte voor verrassend mooie momenten.

Wat is jullie journey in het bereiken van deze North Star?

Sinds mijn start bij wehkamp, 1 september 2016, hebben we ontzettend veel stappen gezet richting onze North Star, en daar ben ik heel trots op.

We hebben inmiddels een service propositie voor klanten die ongekend is in de Nederlandse markt. De volgende dag bezorgen in een tijdvak naar keuze, retouren gratis ophalen aan huis, gratis bezorgen boven de 20 euro en nog veel meer. In de feestdagenperiode hebben we op zondag bezorgd want de feestdagen zijn typisch een periode dat er veel drukte is bij gezinnen. We hebben boeken toegevoegd aan ons assortiment waarvoor we ons business model hebben uitgebreid met de optie om direct te leveren. Samenwerkingen met fietskoeriers en picnic in het kader van duurzaamheid. Bijna te veel om op te noemen, en dit is nog maar het begin.

In onze jaarlijkse engagement & enablement survey geven 25% meer collega's dan vorig jaar aan dat we echt klantgericht zijn. We zitten inmiddels voor dit aspect boven de norm en dat in 1 jaar tijd. Allemaal onderdeel van de transformatie die we hebben ingezet om een echt digitale organisatie te worden.

Een digitale organisatie werkt volgens bepaalde principes. Dat gaat niet per se om alles digitaal te doen in de organisatie, het is niet alleen een kwestie van techniek. Het belangrijkste principe is een obsessie rondom de klant en klantervaring: omarm onze klant.

Wat is je persoonlijke North Star?

Mijn drijfveer is om collega's en daarmee organisaties in staat te stellen om het verschil te maken. Het verschil te maken voor gezinnen, zodat deze klanten ons weten te vinden en blijven terugkomen.

Voor mij zou het ultieme bewijs zijn als ik niet meer nodig ben in mijn functie. Dat zou je mijn North Star kunnen noemen. Als iedereen in de organisatie in staat is zelf de besluiten te nemen, op basis van onze principes en goed begrip en afweging van de impact op het bereiken van onze North Star, dan heb je een winnende organisatie.

Ik geloof dat je als LEAD jezelf elke dag maximaal moet inzetten voor de ontwikkeling en daarmee groei van collega's in je organisatie, vanuit de filosofie: “wehkamp groeit, jij groeit, jij groeit, wehkamp groeit”.

Voor mij betekent dit dan ook collega's coachen om het verschil te maken, maar ook challengen. Met als doel: altijd blijven leren.

Wat is je journey in het bereiken van je persoonlijke North Star?

Mijn ervaring bij wehkamp heeft voor mij een aantal dingen onderstreept.

We bevinden ons in een dynamische markt. De concurrentie is toegenomen, en dat betekent dat we dingen slimmer moeten doen. Om te kunnen versnellen moet je innoveren, niet alleen harder werken. Alles wat we doen is breaking new ground. Dat is uitdagend en vraagt van ons om te pionieren en te ondernemen, maar dat maakt wat we doen juist zo interessant en leerzaam.

Ik zet mij maximaal in om talent aan te trekken en te ontwikkelen. Het juiste talent is cruciaal als we als organisatie willen veranderen. En verandering is de enige constante binnen onze markt, en daarmee voor onze organisatie. We zijn altijd op zoek naar talent met thought leadership, gecombineerd met een mindset en insteek die past bij wehkamp.
Handen uit de mouwen, eigenaarschap, krachten bundelen en transparantie zijn bijvoorbeeld zaken die passen bij onze cultuur. Ons succes is jouw succes en omgekeerd.
Onze LEADs worden naast thought leadership ook geselecteerd op people leadership, want winnen doe je niet alleen bij wehkamp, winnen doe je samen.