Meteen naar de inhoud
Werken bij wehkamp logo
Meet Tabor
Meet the Lead

Meet Tabor

“Het zijn van een betrouwbare financiële partner voor gezinnen in Nederland, gedurende alle fases van het gezinsleven.” Tabor Smeets - managing director van Lacent (het financiële zusterbedrijf van wehkamp) - vertelt over de journey en de uitdagingen in het consumer finance landschap. Daarnaast deelt hij zijn eigen journey bij wehkamp.

#consumerfinance

Wat is de North Star van consumer finance?

Het bieden van financiële proposities en producten die relevant zijn voor gezinnen en die hun leven op een verantwoordelijke manier mooier en makkelijker maken. Het mooie van ons werk bij Consumer Finance vind ik dat we zeer relevant zijn voor onze klanten en wij écht een verschil in hun leven kunnen maken. Dit doen we door goed te luisteren, transparantie en samen te zoeken naar passende betaaloplossingen. Een betrouwbare financiële partner voor gezinnen in Nederland kunnen zijn, gedurende hun hele levenscyclus.

Wat is jullie journey in het bereiken van deze North Star?

We zijn volop aan het transformeren van een service provider als onderdeel van een retailer naar een service provider écht voor onze klant. Focus ligt op betaaloplossingen die relevant zijn en op het juiste moment worden aangeboden.

De consumer finance markt is volop in beweging en met alle fintech oplossingen die er zijn en die er gaan komen, blijft de hoofdvraag uiteraard wel: wat is relevant voor de klant, wat is relevant voor het gezin en de drijvende kracht achter het gezin? Dat is voor ons de belangrijkste vraag geweest in onze journey en dat zal het ook zeker blijven.

Je kunt echt het verschil maken in het leven van een klant. Eén van onze klanten gaf bijvoorbeeld terug: “Bedankt, het alternatief was 3 maanden de was doen bij mijn schoonmoeder”. Een zeer praktisch voorbeeld van impact, zeker als het een jong gezin betreft.

Wat is je persoonlijke North Star?

Ik geloof heel sterk in dienend en coachend leiderschap. Hiermee bedoel ik dat je zoveel mogelijk ruimte geeft aan de collega's waar je mee samenwerkt. Mensen werken dus niet ‘voor je'. Het tot bloei laten komen van collega’s tot het punt dat ik zelf niet meer nodig ben. Dat zou een mooi eindstation zijn. Hoewel ik het eigenlijk veel te leuk vind en nog elke dag leer om nu al mijn North Star zo te definiëren. 

Wat is je journey in het bereiken van je persoonlijke North Star?

​In mijn rol heb ik mezelf uitgedaagd continu te blijven groeien en ontwikkelen richting de LEAD die ik wil zijn. Als LEAD hoef je niet alles te weten. Ik gebruik vaak deze metafoor: als dirigent hoef je niet alle instrumenten te kunnen bespelen om het orkest te kunnen leiden. Hoe sneller je dit door hebt, hoe sneller je echt kan focussen op je eigen ontwikkeling en ook de ontwikkeling van de mensen om je heen. Iedereen is uniek, en collega's in hun kracht zetten geeft mij elke dag weer heel veel energie.

Ik ben zelf heel transparant over mijn kracht en mijn ontwikkelpunten. Ik sta open voor challenge en dat nodig ik ook uit, want daar worden we allemaal beter van. En het belangrijkste is dat de ervaring van de klant beter wordt als we elkaar op de juiste manier weten te challengen. Blijven leren is één van mijn belangrijkste drijfveren. ​De juiste challenge stelt mij in staat om elke dag te blijven leren.